2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı Uluslararası Öğrenci 2. Başvuruları 18-31 Ağustos 2025 tarih aralığında alınacaktır. Kontenjanlar aşağıda bulunmaktadır. Başvurunuzu yaparken mağdur olmamanız açısından aşağıda yer alan hususlara dikkat etmenizi önemle rica ediyoruz:
1) Başvurunuzu Uluslararası Öğrenci Başvuru Sistemi üzerinden online olarak gerçekleştirmelisiniz. Başvuru linki: https://ubs.yalova.edu.tr/AIS/ApplicationForms/Home/Index?apptype=3
2) Başvurunuz sırasında sisteme girdiğiniz e-mail adresi ve cep telefonu numarası gibi iletişim bilgileri ulaşılabilir nitelikte olmalıdır.
3) Sisteme yükleyeceğiniz fotoğrafınızın son 6 ay içerisinde çekilmiş, vesikalık türünde olması gerekmektedir.
4) Sisteme yüklemeniz gereken zorunlu belgeler; lise diploması, lise transkripti, pasaportunuzun kimlik bilgilerini gösteren sayfası, başvuru ve değerlendirme ücreti dekontudur.
5) Lise diploması henüz çıkmayan ancak derslerini vererek mezun olmaya hak kazanan adaylarımızın diploma yerine aşağıdaki iki seçenekten birini tercih ederek sisteme yükleyebilirler:
- Mezun olacağı lise müdürlüğünden geçici mezuniyet belgesi talep edebilir
- Transkript çıktısına okul müdürü/yardımcısı tarafından “Öğrenci 2024-2025 eğitim-öğretim yılında mezun olmaya hak kazanmıştır” yazarak imza, tarih ve kaşe/mühür vurması gereklidir.
6) Sizlere sınav sonuç belgesi olarak yüklemeniz için üç seçenek sunulmuştur ; lise diploma puanı, TR-YÖS sonucu ve Uluslararası geçerliliği olan sınav sonucu. Adaylar bu üç sınav sonuç türünden yalnızca biri ile başvuru yapmak zorundadır. Lütfen üç sınav sonuç türünden hangisi ile başvuru yapacaksınız ilgili yere yükleme yapınız.
7) Başvuru ve değerlendirme ücreti 400 TL’dir. Başvuru ücretini yatırmayan adayların başvurusu değerlendirmeye alınmamaktadır. Başvuru yapan ancak yerleşemeyen adayların yatırdıkları ücretler geri iade edilmez, adayların Üniversiteden başvuru ve değerlendirme ücretinin geri aidesine ilişkin talep hakkı bulunmamaktadır.
8) Başvuru ve değerlendirme ücretini yatırmak için gerekli alıcı ve adres bilgileri:
IBAN: TR77 0001 5001 5800 7353 5876 65 Alıcı: Yalova Üniversitesi Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı Açıklama kısmına yalnızca başvuru yapan adayın ad ve soyadı yazılmalıdır.
9) Başvurunuzun son adımı tercih kısmıdır. En az 1, en fazla 5 tercih olacak şekilde bölüm tercihlerinizi yapabilirsiniz.
10) Tercihlerinizi yaparken dikkat etmeniz gereken diğer önemli husus ise en fazla yerleşmek istediğiniz bölüm 1. sırada olacak şekilde bir sıralama yapmanızdır. Lütfen bölüm tercihlerinizi rastgele bir sıralama ile yapmayınız.
11) Başvuru sistemine tüm kişisel bilgiler ve evraklar yüklendikten sonra e-mail adresinize gelen aktivasyon kodunu onaylamanız gerekmektedir. Aktivasyon kodunu onaylamayan adayın başvurusu değerlendirmeye alınmamaktadır.
12) Başvuru süreci ile ilgili tüm bilgiler (kontenjanlar, sonuç açıklama vb.) iso.yalova.edu.tr adresinden, duyurular kısmından paylaşılacaktır. Hiçbir adaya kişisel bilgilendirme yapılmamaktadır. Bu sebeple adaylarımızın web sayfamızı takip etmesi önem arz etmektedir
Önemli Not: Yerleştirme sonuçlarına göre kesin kayıt hakkı kazacak adaylarımız kesin kayıtlarını yüz yüze yapmak zorundadırlar, vekalet ile kayıt yapılmamaktadır.